Testmozgás és sikeresség 
2014-03-11 | 1322 nappal ezelőtt

    

A napi munka során számos olyan jelre lehetünk figyelmesek, melyre bár többnyire ügyet sem vetünk, mégis komoly problémák okozói lehetnek. Pici odafigyeléssel és aktív tevékenységgel pedig könnyen megelőzhető lenne például a rossz tartás, a súlyfelesleg, vagy akár az ízületek és porcok kopása is.

Nem kell messzire menni, nem kell mélyen a pénztárcába nyúlni, csupán aktivizálni kell magunkat akár főzés, akár televíziózás közben és máris nem csak közérzetünk, de egészségi állapotunk, fittségünk is javulásnak indul.

Számos hazai és nemzetközi kutatás kimutatta már, hogy a rendszeresen sportoló és aktívan mozgó személyeknél alacsonyabb a cukorbetegség, a koszorúér-betegség, a magas vérnyomás és mozgásszervi problémák megjelenése. Ezen betegségek kockázatát, illetve felbukkanását érdemes folyamatosan ellenőrizni. Ezt akár Ön is egyszerűen megteheti otthon az Egészségpénztári számlára is elszámolható orvostechnikai eszközök segítségével. Ilyen például a vérnyomásmérő, a vércukorszint- és koleszterinszint-mérő készülék.

Emellett jótékony hatása van a testmozgásnak a csontritkulás kockázatának csökkentésére, valamint a helyes testtartás kialakítására is. Az izomszövetek rendszeres terhelésével elősegíthetjük a gyorsabb regenerálódást a különböző sérülések esetén.

Amennyiben ülő munkát végez ajánlott a széket durranásmentes labdára cserélni, ugyanis ez az orvostechnikai tanúsítvánnyal rendelkező eszköz tehermentesíti a gerincet és erősíti a hát izomzatát is. Például a Sissel típusú durranásmentes labda elszámolható Tempo Egészségpénztári számlára, illetve minden olyan eszköz, mely rendelkezik orvostechnikai tanúsítvánnyal.

Ugye mennyi jótékony hatása van a rendszeres, aktív testmozgásnak? És a sornak itt még koránt sincs vége!

Nem csak állóképessége, de immunrendszere is erősödik majd, ha akár csak otthon mosogatás vagy főzés közben néhány gyakorlatot végez. Kicsit átalakítja szokásait, akár úgy, hogy ha emeletes házban lakik, akkor néha a lift helyett a lépcsőzést választja, esetleg az esti televíziózás közben néhány otthon is kivitelezhető tornagyakorlatot végez. Ilyen lehet például, ha a falnak támaszkodva néhány fekvőtámaszt csinál, illetve néhány felülés és törzsemelés elvégzése jelentősen javíthatja a stressz tűrő képességét, a kitartását, az akaraterejét és nem utolsó sorban az önértékelését is.

Aki ennél erőteljesebb, szabadabb mozgásformára vágyik, annak a túrázás, kertészkedés, vagy például a biciklizés a tökéletes választás. Természetesen, ha időbeosztása nem engedi eme szabadidős tevékenység egyikét sem, akkor sincs ok a csüggedésre, ugyanis a ház körüli ténykedés is megmozgatja izmait, tehát állóképessége és fittsége ezáltal is növekszik majd.

Gyermekek mellett természetesen energikusabbnak érzi magát az ember, ámde vajon ez csupán a „hozzájuk fiatalodás” oka? Nem egészen, hiszen a kisebb gyermekekkel való játék, fogócska, bújócska, vagy akár a játszótéri aktív jelenlét hozzájárul az állóképesség növekedéséhez, mindemellett pedig elégedettsége és magabiztossága is gyarapodik.

 

 

 



Partnereink:

TEMPO_LABLEC_LOGO Szerezd meg: Google Play


Központi ügyfélszolgálati iroda: 1025 Budapest, Nagybányai út 92. Tel.: 06-1-463-4603
Bankszámlaszám: Budapest Bank 10103379-84456100-01004009 Adószám: 18229343-2-41
TEMPO Egészség- és Önsegélyező Pénztár. Minden jog fenntartva.

Kapcsolat Egyenleg lekérdezés Elfogadóhely-kereső Facebook
separator ÚJ BELÉPŐK separator PÉNZTÁRTAGOK separator MUNKÁLTATÓK separator SZOLGÁLTATÓK separator PÉNZTÁRUNKRÓL separator KEDVEZMÉNYEK TAGJAINKNAK separator ÜGYFÉL-ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS separator

TEMPO

Egészségpénztár

Egy kis türelmet kérünk, amíg a kívánt tartalom betöltődik...

TEMPO - Az egészségpénztár